ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ VERİMLİ VE KALICI ÖĞRETİM METOTLARINI ARIYOR

ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ VERİMLİ VE KALICI ÖĞRETİM METOTLARINI ARIYOR

ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ VERİMLİ VE KALICI ÖĞRETİM METOTLARINI ARIYOR

 Din Hizmetleri Genel Müdürlüğü KTS etkinliği Mayıs ayı için zümre öğretmenlerinin aylık olarak yaptıkları toplantıda öğretim programlarında, metotlarında olumlu ve olumsuz noktalar değerlendirilerek yazılı şekilde ortaya konması ve uygulamaya geçirilmesi bulunmaktadır.

    Bu kapsamda Kilis /Elbeyli Yavuz Sultan Selim Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak zümre öğretmenleri ile toplantı gerçekleştirdik. Yapılan toplantıda öğretmenlerin öğretim programlarında, metotlarında değerlendirilen olumlu ve olumsuz noktalar şunlardır:

 

EDEBİYAT ZÜMRESİ: Türk Dili ve edebiyatı ders üniteleri artık edebi dönem değil tür odaklı işlenmektedir. Burada türlerin gelişimini öğrencilerin daha iyi görüp öğrenirken edebi dönemler eksik kalmaktadır. Edebi dönemin özelliklerini ve dönemin zihniyetini tam olarak kavrayamamaktadır.

Öğrencilerin Türk diline tam hâkim olamamasından kaynaklı yazılı ve sözlü iletişim çalışmaları eksik kalmakta daha çok okuma çalışmaları üzerinde durulmaktadır.

Hikâye tamamlama, arkası yarın gibi etkinlikler uygulanabilir.

Edebiyatta soyut kavramların çok olduğu için  dili konuşamayan bir topluluk olduğundan dolayı edebiyat öğretimi zorlaşmaktadır. Bu sebeple müfredat sadeleştirilerek öz olarak öğrencinin seviyesi göz önüne alınarak öğretim yapılması zorunlu olmaktadır. Edebiyat daha çok bilme ve kavrama düzeyinde kalmaktadır.

 

FİZİK ZÜMRESİ:Dil eksikliği nedeniyle günlük hayattaki kavramları anlamakta öğrenciler zorluk çekmektedir. Temel kavramları günlük hayatla bağdaştırırken kent hayatı deneyimi yaşayamadığından ya da yaşam deneyimi sadece kamp hayatı ile sınırlı olduğundan öğrencinin kavramları kafasında tam anlamıyla oturtamamaktadır.

Fizik dersi sebep sonuç ilişkisi kurulması gereken bir ders olduğu için dil eksikliği öğrencilerin daha çok ezber yapması sağlanmaktadır. Ezber yapınca bilgi basamağının bir üstüne çıkamayıp kavramları ezbere söyleyebilen ama kavramın ne demek istediğini anlamayan yeri geldiğinde kullanamayan bir öğrenci profili çıkmaktadır. Fizik dersi öğretim programının amaçlarından bir tanesi de ilkokul ve ortaokulda kazandığı yetkinlikleri geliştirmektir. İlkokul ve ortaokulda farklı ülkelerde veya Türkiye’de farklı programlarda eğitim gördükleri için kazanım eksikleri mevcuttur. Bu kazanım eksiklerini giderip bir üst basamağa geçmek için süre ve koşullar uygun bulunmamaktadır.

COĞRAFYA ZÜMRESİ: Materyal eksikleri olduğundan dolayı öğrenme zorlanmaktadır. Arazi çalışması yapılıp gözlem gerçekleştirilemediğinden dolayı öğretim yöntemleri eksik kalmaktadır. Ayrıca sınıf mevcudunun fazla olmasından dolayı çağdaş öğretim teknikleri kullanılamamaktadır. Akıllı tahta olmadığı için coğrafya dersinde kalıcı öğrenme sağlanamamaktadır. Soru cevap yöntemi kullanılarak tartışma yöntemi ile ders verimli olmaktadır.

İNGİLİZCE ZÜMRESİ: Arapça dil ailesi İngilizce ile aynı aileden olduğundan öğretim kolaylaşmaktadır. Öğrencilerin ezberi kuvvetli olduğu için öğretim daha rahat gerçekleşmektedir.

MATEMATİK ZÜMRESİ: Akıllı tahta eksikliğinden dolayı yazarken çok zaman kaybedilmektedir. Matematik dersi ders saati okulun şartlarına göre eksik kalmaktadır.

İHL MESLEK DERSLERİ ZÜMRESİ: Suriyeli öğrenciler din derslerinde diğer derslere göre daha çok başarı sağlamaktadır. Kur’an-ı Kerim dersi diğer İmam Hatip liselerindeki gibi seyreltilmiş olarak yapılmamaktadır. Bu sebepten daha az kalıcı öğrenme sağlanmaktadır. Suriyeli öğrencilerin Arapçayı bilmeleri diğer dini dersleri öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır.

 

Yaptığımız bu toplantılar neticesinde öğretim programlarında, metotlarında olumlu olumsuz noktalar değerlendirilerek yazılı şekilde ortaya konulmuş ve uygulamaya geçilmiştir.

 

                                                                                                    Mücahit ATASEVER

                                                                                                     İ.H.L MESLEK DERSİ ÖĞRETMENİ

30.05.2023 397

30-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-2023