YETENEĞİMLE BİLGİMİ HARMANLIYORUM

YETENEĞİMLE BİLGİMİ HARMANLIYORUM

YETENEĞİMLE BİLGİMİ HARMANLIYORUM

      Okulun varlık gerekçesi olan öğrencinin yetişmesi; tamamen öğrenme-öğretme sürecine bağlıdır. Geleneksel eğitimde öğrenme-öğretme süreci; genellikle öğretmenin bilgiyi sözel-dilsel yöntemle vermesine; öğrencilerin de bu yolla verilen bilgiyi almasına, ezberlemesine dayanmaktadır. Çağdaş eğitimde ise amaç; bilgi yüklemek değil öğrencilerin zihinsel gelişimine katkıda bulunmak, öğrencilerdeki farklı ilgileri, gereksinimleri ve yetenekleri ortaya çıkarmak, eğitim hedeflerinin ve öğretim yöntemlerinin öğrencilerde bu tür değişmeler doğuracak şekilde düzenlenmesidir.

   Gardner zekâyı ‘‘bir kültürel ortamda problem çözme veya kültürün bir değeri olan bir ürün yaratma bilgisinin etkinleştirilebilir biyopsikolojik potansiyeli.’’ şeklide tanımlamıştır. Gardner'a göre bunu etkinleştirmek için sadece mantıksal ve dilsel zekâdan daha fazla yol vardır. Çoklu zeka kuramını önermiştir.


Çoklu zekâ kuramı 1983 yılında Howard Gardner tarafından zekâyı tek ve baskın bir yetenek olarak görmekten ziyade, çeşitli ve özel boyutlardan oluştuğunu öneren bir modeldir.


   Okullarda bulunan laboratuvarların kullanışlı hale getirilmesi  kapsamında çoklu zeka kuramını örnek alarak okulumuzu sadece öğretim yapan bir yer olarak görmeden eğitime ağırlık vererek hayata karşı nasıl hazırlayabiliriz düşüncesiyle atölyemizi farklı bilişsel ve yetenek gerektiren istasyonlara bölüp;her istasyonu gerekli malzemelerle düzenledik.

   Etkinlik kapsamında öğrencilerle ve idaremizle bir araya gelerek ayıracağımız istasyonlarla ilgili görüşme yaptık.Daha sonra istasyon malzemelerini gruplayıp yerleştirme ve temizlik işlemlerini öğrencilerimizle  yaptık. Hazırladığımız bu istasyonlarda öğrencilerimizle bir araya gelerek çalışmalar yaptık ve ürünler elde ettik. Ürün elde ederken öğrencilerimizle bolca sohbet edip fikir alışverişinde bulunup yeni fikirler ürettik. Yeni fikirler doğrultusunda atölyemizi çok amaçlı istasyonlar olarak dönüşümlü şekilde kullanma kararı aldık. Okulumuzda neye ihtiyaç duyarsak, neyi yapmak istersek evvela atölyemizde bir istasyon kurarak deneyeceğiz. Daha verimli, eğlenceli, kalıcı öğrenmenin sağlandığı güzel bir eğitim ortamı için çalışmaya devam ediyor ve edeceğiz.

                                                                                                                Esin FİTİK

                                                                                                          Felsefe Öğretmeni

                       


28.04.2023 262

28-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-202328-04-2023