Her Pusula Kuzeyi Göstermez!

Her Pusula Kuzeyi Göstermez!

Her Pusula Kuzeyi Göstermez!

 

Çoklu zekâ kuramı, Harvard üniversitesinde bilimsel çalışmalar yapan Amerikan psikolog Howard Gardner tarafından öne sürülen bir yaklaşımdır. Bu yaklaşıma göre insan zekâsı 8 alt kategoriye ayrılmış ve 9. alt kategori üzerine de araştırmalar başlamıştır. Mevcut 8 alt kategori, insanın sahip olduğu zekâsını hangi alanlarda daha etkin kullanabildiğini gösteren –veya sınıflandıran- zekâ türlerinden oluşmaktadır. Gardner çoklu zekâ kuramına göre her insanın özel yetenek alanları ve zekâsını kendine özgü kullanma biçimi vardır.

Bizde bu minvalde öğrencilerimizin bir tanesini bile kaybetmeden ilerde sevdikleri yetenekli oldukları alanlarda başarılı işler çıkardığını görmenin temennisiyle öğrencilerin ilgi istidat ve kabiliyetlerinin keşfedilmesi, etkili rehberlik ve doğru yönlendirmeyi en etkili şekilde nasıl yapabiliriz diye okul yöneticilerimiz ve öğretmenlerimizle bir araya gelerek bu konuyu değerlendirdik.

Veliler çocuklarını en iyi olan yerde görmek istiyorlar fakat veliler için en iyi yer olarak görülen yer en popüler olan mesleklerdir. Ama kan tutan bir doktor olmak yerine işini keyifle yapan bir kaportacı olarak çekiç sesleriyle daha mutlu ve üretken olabilirler. Bunun gerçekleşmesi için öğrencilerimiz daha iyi tanıyıp doğru yönlendirmelerde bulunmak ilerde ömrünün sonuna kadar yapacağı işi tayin etmesi açısında hem öğrencimiz adına hem de ülkemiz adına yararlı olacaktır.

Aile öğrenci öğretmenler ve okul idaresi olan eğitimin üç saç ayağını etkili kullanıp okulda çeşitli etkinlikler yaparak öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkarmakta yardımcı olmak velilerin yapacakları sosyal geziler ile öğrencilerin ilgilerini ortaya çıkararak öğretmenlerimizin ve velilerin bunları planlı gözlemleriyle doğru hedefe yöneltebileceğimiz paydasında buluştuk.

Unutamayalım ki çocuklarımız geleceğimizin güvencesidir. Yetenekli çocuklar yetiştirerek geleceğimiz güvence altına alabiliriz.

 

M. HİLMİ KARAKAŞ

                                                                                                      Fizik Öğretmeni

30.05.2023 214

30-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-202330-05-2023